10.22.2012

მოხუცთა თვითმკვლელობა-თანამედროვე გულგრილობა და რელიგიები:


«უკვდავია ის ვისი გულიც სავსეა სიყვარულით» // მივიწყებული ჰაფეზი//.

მოხუცთა თვითმკვლელობა: უსმინეთ გულგრილობას!
 
ესეც ევროპაა !!!!

ყოველ წელს თავს იკლავს დაახლოებით ათი ათასი კაცი. მათი მესამედი 65 წელზე მეტისაა.

საყოველთაო დუმილის ფონზე ხდება ჩუმი ჰეკატომბა.
ელოდი ემერი

სექტემბრის შუა რიცხვებში ორლეანთან ერთმა კაცმა ესროლა კიბოთი მძიმედ ავადმყოფ მეუღლეს და შემდეგ თავი მოიკლა.

 რაა სიყვარულით გაგიჟებულ სასოწარკვეთილ ადამიანის ამ ჟესტზე უფრო შემძვრელი ? მან ვეღარ აიტანა მისი მეუღლის ტანჯვის ყურება!
 
მამაკაცი 85 წლისა იყო და მისი მეუღლე 79 წლისა.
თანამედროვე რომეო და ჯულიეტა.

მოხუცთა სიკვდილი, თვითმკვლელობითაც, აღარავის აწუხებს.
ეს «ბუნებრივია». «მათ განვლეს თავისი ცხოვრება და ისინი ძვირად უჯდებიან კოლექტივს!», თქვა პროვოკატორმა, სოციოლოგმა სერჟ გერამ შარშან თებერვალში სენატში მოწყობილ კოლოკვიუმზე თვითმკვლელობის შესახებ.

 
ჩვენში ღრმად გამჯდარი კულტურული რეფლექსით მოხუცის სიკვდილი ნაკლებად მნიშვნელოვანია ახალგაზრდის სიკვდილთან შედარებით.
   

მაშინ როდესაც აფრიკაში ამბობენ რომ მოხუცის სიკვდილთან ერთად იწვის მთელი ბიბლიოთეკა.

«ესაა ნიშანი საზოგადოებისა რომელმაც არ იცის მოხუცებზე ზრუნვა »,წუხს მოსახლეობის მოხუცებასთან დაკავშირებული საკითხების სპეციალისტი სოციოლოგი.
 
საფრანგეთში ყოველ წელს თავს იკლავს 3000 მოხუცი. ესაა თვითმკვლელობათა საერთო რაოდენობის თითქმის მესამედი.

და რაც უფრო დიდია ასაკი მით უფრო მძიმეა შედეგი: 85-94 წლისები 6–ჯერ მეტჯერ იკლავენ თავს ვიდრე 15-24 წლისები.მაგრამ სტატისტიკა არ უწევს ანგარიშს იმათ ვინც წყვეტენ წამლების მიღებას ან უყურადღებოდ გადადიან ქუჩაზე. ურჩევნიათ ამის ჩათვლა უბედურ შემთხვევად. მიზეზები?
 
ახალგაზრდა უფროსებში ღირებულებათა დაკარგვა,დეზორიენტაცია, სოციალური სტატუსის დაკარგვა რაც უკავშირდება პენსიაზე გასვლას.
 
80 წლისებში და უფრო ასაკოვნებში იზოლირება, მატერიალური სირთულეები,ავადმყოფობა და ფიზიკური დაუძლურება და,ყველაზე მეტად, საზოგადოებიდან გარიყულობის განცდა.

 სასამართლო მედიცინის პროფესორი და თვითმკვლელობის თავიდან აცილების ეროვნული კავშირის დამფუძნებელი მიშელ დებუს თქმით არის მოხუცთა თვითმკვლელობის მრავალი ტიპი:
“ევტანაზიური” თვითმკვლელობა ადამიანებისა რომლებიც გრძნობენ ავადმყოფობის და დაუძლურების საშიშროებას. ისინი ზოგჯერ არასწორად აფასებენ თავის ნამდვილ მდგომარეობას.

თვითმკვლელობის მეორე ტიპს იწვევს ტვირთად გადაქცევის გრძნობა.  ადამიანები გრძნობენ რომ უკვე წასულები არიან სოციალურ და ემოციურ პლანზე.
 
თვითმკვლელობის მესამე ტიპია მოხუცთა დეპრესიის შედეგი.”
 
ჯერ-ჯერობით ცოტაა მოხუცთა თვითმკვლელობათა თავიდან აცილების საშუალების მომცემი სანდო და დასაბუთებული გამოკვლევა.

მიშელ დებუმ კაბინეტი ტექნოლოგიას დირექტორ ჟან-კლოდ დელჟენთან ერთად შეადგინა პეტიცია თვითმკვლელობათა ობსერვატორიის შექმნის შესახებ. მოლაპარაკებები მთავრობასთან გრძელდება,მაგრამ კონკრეტული აქციები არ ჩანს.
 
თემატიკა არაა სასიამოვნო. არ ეხალისებათ ამაზე ლაპარაკი.

უფრო სასიამოვნოა ლაპარაკი ახალგაზრდობის აღზრდაზე და მომავალზე.
       
ომის შემდგომი ბრწყინვალე ხანის და მოხმარების საზოგადოების გაჩენის შემდეგ აფასებენ მხოლოდ ახალგაზრდობასთან დაკავშირებულ ღირებულებებს: თანამედროვეობას,სიახლეს...
   
მოხუცების პროცესში მყოფი ქვეყანა :

ნუთუ ამდენად არ შეგვიძლია სიბერისთვის და სიკვდილისთვის თვალის გასწორება? სინამდვილეში ფენომენი სულაც არაა გაუგონარი რამ.
 
სპეციალისტები უარყოფენ იდეას “ოქროს ხანისა” როდესაც საზოგადოება უკეთ უნდა მოქცეოდა თავის მოხუცებს.
 
“ყოველთვის იყო თავიდან მოშორების მიზნით წყალში გადაყრილ მოხუცთა ისტორიები”, ხვნეშის სოციოლოგი.
 
სიახლე უფრო დემოგრაფიული რიგისა უნდა იყოს.
 
“მოხუცთა რაოდენობა სულ უფრო და უფრო იზრდება, ჩვენ სამთაობიანი საზოგადოებიდან გადავედით ოთხთაობიან საზოგადოებაზე, ამბობს მიშელ დებუ.
   
პროგნოზების თანახმად ფრანგთა მესამედი 2050 წელს 60 და მეტი წლისა იქნება.
ყოველგვარი ჰუმანისტური ამბიციის მიღმა ყველაზე წმინდა ეგოიზმმა უნდა გვიბიძგოს ორგანიზებისკენ.
 
ჩვენ შეიძლება ავცდეთ ავადმყოფობას და დამბლას, მაგრამ სიბერე და სიკვდილი ნამდვილად გველის!!

“ბევრი რამ უნდა წარმოვიდგინოთ გარიყვის წინააღმდეგ საბრძოლველად.
 “თუ მოხუცებს აქვთ ურთიერთობა ბავშვებთან, მაგალითად, მოხუცების მდგომარეობა უმჯობესდება.”

სპეციალისტები მიზნად ისახავენ კავშირის ასე თუ ისე აღდგენას. 
მათი აზრით ეს უფრო საჩქაროა ვიდრე შესაძლებელი ახალი კანონი “თვითმკვლობაში დახმარების”, ევტანაზიის შესახებ თუ ღირსეულად სიკვდილის უფლება.
   
მიშელ დებუს სურს დებატების ცენტრში ღირსეულად ცხოვრების უფლების მოქცევა :

«ფრთხილად უნდა ვილაპარაკოთ: ავტონომიის დაკარგვით ადამიანი არ კარგავს სიცოცხლის უფლებას. ავტონომიადაკარგული ადამიანიც არის სიცოცხლის ღირსი. ეს აჩენს ახალ საჭიროებებს მაგრამ მათზე პასუხი უნდა გასცეს საზოგადოებამ ».
   
ამ კითხვების დასმამ შეიძლება დაამსხვრიოს ტაბუ და გაუადვილოს ლაპარაკი იმათ ვისაც აცდუნებს თვითმკვლელობის იდეა.

«უმრავლესობა მოხუცებისა რომლებსაც სურთ თავის მოკვლა ფიქრობს რომ ისინი დაიხოცებოდნენ საზოგადო გულგრილობის ვითარებაში», ამბობს ჟან-კლოდ დელჟენი.
   
სამწუხარო ულტრალიბერალური სარკე:
 
აქტიურობას მოკლებულ ადამიანს რომელსაც აღარ შეუძლია ფიზიკური თუ ინტელექტუალური მონაწილეობის მიღება და გამარჯვება თანამედროვე შეჯიბრ კონკურსებში ექმნება შთაბეჭდილება რომ მას დარჩენია მხოლოდ სიკვდილი...
(Elodie  Emery-ს ეს საინტერესო წერილი დაიბეჭდა ფრანგულ ჟურნალში “მარიანა”,Marianne,2012 წლის 13-19 ოქტომბრის ნომერში,გვ. 60-61).

Далай-лама. Сострадание или жалость?


Далай-лама. Сострадание или жалость?
Его Святейшество Далай-лама утешает спасшихся во время землетрясения в Мирандоле, Италия. 24 июня 2012 г. Фото: Тензин Чойджор (Офис ЕСДЛ)
  ,მისი უწმინდესობა დალაი ლამა ანუგეშებს იტალიაში,მირანდოლაში მიწისძვრისგან გადარჩენილებს.2012 წლის 24 ივნისი.

«ვისაც არ უყვარს მას არ შეუცნია ღმერთი იმიტომ რომ ღმერთი სიყვარულია.
  
სიყვარულში არ არის შიში, ხოლო სრულყოფილი სიყვარული სდევნის შიშს,..» (1.იოანე 4 8,18).

« უკვდავია ის ვისი გულიც სავსეა სიყვარულით »(ჰაფეზი,მე-14 ს.).
რა აბედნიერებს ადამიანებს ?
   
ამის დამვიწყებელი კაცობრიობა ეხლა პირღია უსმენს  ჰოლივუდის "კერპი"რიჩარდ გირის მიერ გადმოცემულ ბუდიზმს.
   
2004 წლის 27 ოატომბერს მოსკოვში გაიმართა სამეცნიერო-პრაქტიკული ფორუმი "ბუდიზმის ფილოსოფია"  რომელზეც ბუდიზმის განვითარების შესახებ იქადაგა ჰოლივუდის "კერპმა" რიჩარდ გირმა.  მან თქვა რომ ბუდიზმი დიდად პოპულარული გახდა დასავლეთის პოლიტიკურ და კულტურულ ელიტაში ვინაიდან დასავლური ცივილიზაცია განიცდის ღრმა კრიზისს, ტეანოლოგიურმა პროგრესმა უკან ჩამოიტოვა ზნეობრივი და სულიერ პროგრესი....
 
ამასობაში მისმა უწმინდესობა დალაი-ლამამ აშშ-ში,მიდლბერის კოლეჯში 2012 წლის 12 ოქტომბერს წაიკითხა ლექცია გულის აღზრდის შესახებ.
 
დალაი ლამამ ბრძანა რომ მეოცე საუკუნეში ორას მილიონზე მეტი ადამიანი დაიღუპა ომებში და კონფლიქტებში რომლებსაც არავითარი სარგებლობა არ მოუტანიათ კაცობრიობისთვის.

მან ბრძანა რომ მატერიალური თვალსაზრისით  მეცნიერებამ მიაღწია უზარმაზარ სიმაღლეებს,მაგრამ მენტალურ და ემოციურ სფეროში თანამედროვე განათლება სამწუხაროდ ვერ სცემს პასუხს ჩვენს მოთხოვნებს.
   
მშვიდობიანი ადამიანური საზოგადოების შექმნის შესაძლებლობა პირველ რიგში დამოკიდებულია იმაზე შეძლებს თუ არა ყოველი ადამიანი ზრუნვას სხვათა კეთილდღეობაზე რასაც ასევე უწოდებენ თანაგრძნობას.
   
თანაგრძნობა ზოგის აზრით სისუსტის ნიშანია,მაშინ როდესაც სინამდვილეში,გაბრაზება,მრისხანების გამოხატვაა სისუსტე, თანაგრძნობა კი ემოციური ძალის ნიშანია. 
     
თანამედროვე განათლება ფოკუსირებულია მატერიალურ მოვლენებზე,მაგრამ პრობლემა იმაშია რომ მატერიალურ მოვლენებს არ ძალუძთ ჩუქება სიყვარულისა რომლისკენაც ყველა მივისწრაფით.
    
სიყვარულის პოვნა შეიძლება იქ სადაც არის სული და გონება. 
  
მისმა უწმინდესობამ ბრძანა რომ ჩვენ შეიძლება ვიამაყოთ ბრილიანტის ძვირფასი სამკაულით,მაგრამ ის არ მოგვცემს სიყვარულს.
    
კატა და ძაღლი კი გვპასუხობენ სიყვარულით იმიტომ რომ მათ აქვთ გონება და ემოციების უნარი.  
      
სიყვარულის თანდაყოლილი უნარით დაჯილდოებული ადამიანების ირგვლივ მუდამ არიან გულწრფელი მეგობრები.
    
სამწუხაროა როდესაც თქვენს მეგობრებს იზიდავს მხოლოდ თქვენი ფული ან გავლენა. 
     
ადამიანებს იზიდავს ფული და სახელი მაშინ როდესაც ბედნიერების გასაღები არის გულკეთილობაში. 
    
სამწუხაროდ ხშირად ხდება ისე რომ რელიგიური პრაქტიკებით დაუინტერესებელი ადამიანები ზურგს აქცევენ ასეთ,ყველასათვის საერთო ღირებულებებს. 
    
სწორედ ამიტომ ვლაპარაკობთ გულის აღზრდაზე. მხოლოდ როგორც ინტელექტის ისე სულიერი თვისებების აღზრდა ნამდვილად გააბედნიერებს ადამიანებს. ესაა გზა რომელიც მიგვიყვანს ცვლილებებამდე საზოგადოებაში და დედამიწაზე მშვიდობის დამყარებამდე. 
    
თანაგრძნობას აქვს ბიოლოგიური საფუძველი,ის შეიძლება არსებობდეს რელიგიასთან კავშირის გარეშეც. ამიტომ ვლაპარაკობ თანაგრძნობაზე საერო ეთიკის ფარგლებში. რელიგია ყოველი ადამიანის პირადი არჩევანია,მაშინ როდესაც მორალურ-ეთიკური წარმოდგენები ეხება მთელ მსოფლიოს...
   
ეს მისმა უწმინდესობა დალაი-ლამამ უთხრა მის მსმენელ 2800 ამერიკელ ახალგაზრდას. ამას იმეორებს ის დაუღალავად ყველგან.
  
ალბათ ვინმე გაიგებს...



http://old.kpe.ru/rating/analytics/religion/982/
Автор:ЕФРЕМОВ Александр Евгеньевич
Раздел:Религия
Опубликовано:15.11.2004

Буддизм от Ричарда Гира

Девиз: «Делу Сталина верны»
В Москве 27 октября прошел научно-практический форум “Философия буддизма”. Как отметили журналисты, форум проходил словно заседание тайного общества — повсюду висели пирамидки и другие атрибуты буддизма, вход по пропускам. С докладом о развитии буддизма выступил голливудский “идол” Ричард Гир.
В программе “Апельсиновый сок” Гир отметил, что буддизм получил развитие в политической и творческой “элите” Запада. В России, по его словам, буддизм появился еще в XIX веке, но он пошел по интересному пути. Гир следит за развитием буддизма в России с 1988 года, когда впервые посетил нашу страну.
Почему же буддизм стал так популярен в последнее время на Западе? И отчего такой интерес у Запада к развитию буддизма в России?
Ни для кого не секрет, что западная цивилизация в глубоком кризисе, т.к. технологический прогресс обогнал нравственно-этический и духовный прогресс[1]. Западная буржуазная демократия для “мировой закулисы” стала самой нежелательной из всех предыдущих форм толпо-“элитаризма”. Она стала трудно управляемой и в перспективе обещает похоронить систему управления цивилизацией, выстроенную за несколько тысяч лет[2]. Но на Восток ГП ещё надеется, обращаясь к его “духовности” застарелого и изощрённого рабства: кое-где ещё сохранилась кастовая система… либо ностальгия о ней в мифах о древней культуре ведического Востока, в частности в буддизме.



 Миддлбери, штат Вермонт. 12 октября 2012 г. После короткой поездки по живописному штату Виргиния, Его Святейшество вылетел из аэропорта Шарлоттсвиль в город Берлингтон, штат Вермонт. По прилете его встречали мэр Берлингтона, Питер Шумлин и сенатор Патрик Лихи.
После обеда Его Святейшество направился на стадион Нельсон Арена, где его поприветствовал президент Миддлберийского колледжа Рон Лебовиц. Обращаясь к взволнованной толпе из 2800 студентов, духовная наставница колледжа, капеллан Лори Джордан, произнесла вступительное слово и упомянула, что это третий визит Его Святейшества в Миддлбери и предыдущие два состоялись в 1984 и 1990 годах.
«Братья и сестры, я счастлив, что снова оказался в Миддлбери. Для меня всегда радость встречаться с людьми, в особенности, с молодежью, потому что вы - наша надежда. Люди моего возраста принадлежат ушедшему, двадцатому столетию. И хотя это был период поразительных достижений, некоторые из них – например, достижения в области ядерной физики – стали источником страха и тревоги для человечества».



го Святейшество Далай-лама прочел в Миддлберийском колледже США лекцию о воспитании сердца

Его Св-во Далай-лама, Миддлбери, штат Вермонт, США. 13 октября 2012 г. Фото: Sonam ZoksangМиддлбери, штат Вермонт. 12 октября 2012 г. После короткой поездки по живописному штату Виргиния, Его Святейшество вылетел из аэропорта Шарлоттсвиль в город Берлингтон, штат Вермонт. По прилете его встречали мэр Берлингтона, Питер Шумлин и сенатор Патрик Лихи.
После обеда Его Святейшество направился на стадион Нельсон Арена, где его поприветствовал президент Миддлберийского колледжа Рон Лебовиц. Обращаясь к взволнованной толпе из 2800 студентов, духовная наставница колледжа, капеллан Лори Джордан, произнесла вступительное слово и упомянула, что это третий визит Его Святейшества в Миддлбери и предыдущие два состоялись в 1984 и 1990 годах.
«Братья и сестры, я счастлив, что снова оказался в Миддлбери. Для меня всегда радость встречаться с людьми, в особенности, с молодежью, потому что вы - наша надежда. Люди моего возраста принадлежат ушедшему, двадцатому столетию. И хотя это был период поразительных достижений, некоторые из них – например, достижения в области ядерной физики – стали источником страха и тревоги для человечества».
Его Святейшество добавил, что за двадцатый век свыше двухсот миллионов человек были уничтожены в войнах и конфликтах, которые, в конечном итоге, не принесли никому пользы. И даже сегодняшний конфликт в Сирии есть не что иное, как результат прошлых ошибок. Однако, подчеркнул он, прошлое остается в прошлом, мы внесем его в книжки по истории, но не сможем изменить. В наших силах сегодня влиять на будущее, и хотя Его Святейшество надеется, что двадцать первый будет веком мира на Земле, не стоит думать, что в новом веке не будет проблем – но решать их предстоит новыми способами. Вместо силовых методов важно всегда искать возможности диалога, построенного на взаимном уважении прав всех сторон.
Образование нацелено на сокращение разрыва между реальностью и нашими представлениями о ней. Что касается материальной стороны вещей, наука действительно достигла тут огромных высот, однако, если обратиться к ментальной и эмоциональной сторонам – современное образование, увы, не дает адекватных ответов на наши запросы.
«Возможность создать более мирное человеческое общество зависит, в первую очередь, от того сумеет ли каждый человек развить в себе заботу о благополучии других, называемой еще состраданием. Сострадание, по мнению некоторых людей, является признаком слабости, тогда как в действительности – все наоборот. Проявление гнева есть слабость, сострадание же – признак эмоциональной силы».
Далай-лама привел в пример чувства спорящих людей: когда мы побеждаем в споре, то ощущаем радость, уверенность и собственную силу, а злимся мы как раз в случае, если слабы и проигрываем.
Современное образование фокусируется на материальных явлениях, но проблема в том, что материальные явления не способны подарить любовь, к которой мы все стремимся. Любовь можно найти только там, где есть душа и разум. Его Святейшество указал на то, что, например, можно очень гордиться дорогим бриллиантовым украшением, но оно не даст вам любви. С другой стороны, кошка или собака отвечают нам любовью, потому что они обладают сознанием и способны на эмоции. Люди, которые от рождения наделены даром любви, всегда окружены искренними друзьями. Печально, когда друзей привлекают только ваши деньги или влияние. Люди стремятся к деньгам и славе, тогда как ключ к счастью лежит в добросердечии. К сожалению, часто случается, что люди, не заинтересованные в религиозных практиках, отворачиваются от таких, общих для всех, ценностей. Именно поэтому мы говорим о «воспитании сердца»: только образование, воспитывающее и интеллект, и душевные качества, делает людей по-настоящему счастливыми. Это и есть путь, который приведет нас к изменениям в обществе и созданию мира на Земле.
«Сострадание имеет биологическую основу; оно может существовать вне связи с религией - именно поэтому я говорю о сострадании в рамках светской этики. Религия - личный выбор каждого, тогда как морально-этические установки касаются всего мира».
Студент колледжа задал вопрос, связанный со светской этикой: не может ли идея сострадания быть неверно воспринята как призвание к излишней и неразумной терпимости. Его Святейшество согласился: «Следовать ли принципам морали и нравственность – это добровольный выбор каждого отдельного человека. Я часто предостерегаю буддистов во время учений, что если духовная практика не является искренней, религия может превратиться в прикрытие для лицемерия. Есть люди, которые исповедуют религию неискренне, и это все равно, что молиться «О, благослови мою нечестивость».
Еще один заданный вопрос касался возможного вклада молодых людей в дело развития мира во всем мире. Ответ Его Святейшества был недвусмысленным: «Учитесь! Становитесь экспертами в различных областях. Больше задумывайтесь об обществе. В процессе обучения, старайтесь охватить предмет всесторонне, принять во внимание все аспекты явлений».
Студенты поблагодарили Его Святейшество громкими и восторженными аплодисментами, после чего он посетил библиотеку колледжа, Davis Family Library. Он осмотрел выставку современного искусства молодых тибетских художников и оценил коллекцию тибетских текстов.
На улице дул холодный ветер и начинался снег с дождем, когда Его Святейшество подошел к дереву, посаженному им во время предыдущего визита, обернул вокруг него шелковый шарф и произнес молитву о благополучии и процветании. Он напомнил, что у деревьев всегда было особое место в истории человечества, и оно сохраняется до сих пор. Он завершил посещение словами: «В недалеком будущем, когда это дерево окончательно вырастет, пусть мир станет более счастливым и мирным».
Перевод: Наталья Волкова
http://dalai-lama.ru


No comments: