7.07.2012

ქალბატონი ჟან ლედლოფი იმაზე თუ რატომაა ამერიკელი ინდიელი ბაშვი ევროპელ ბვშვზე უფრო ბედნიერი:


Новая энциклопедия Относительного и Абсолютного знания

Если есть книга, которая могла бы
спасти мир, то эта книга перед вами.
Джон Холт

Classics in Child Development
THE CONTINUUM CONCEPT
In Search of Lost Happiness
Jean Liedloff
A Merloyd Lawrence Book
Addison-Wesley Publishing Company
1994
Серия «Психология для жизни»
КАК ВЫРАСТИТЬ РЕБЕНКА СЧАСТЛИВЫМ
Принцип преемственности
Жан Ледлофф
Генезис
2003
МОСКВА
თავი ჟან ლედლოფის წიგნიდან "როგორ გავზარდოთ ბედნიერი ბავშვი,
ემკვიდრეობითობის პრინციპი":

წიგნის   ავტორმა ჟან ლედლოფმა 2,5 წელი გაატარა სამხრეთამერიკელ ინდიელებს შორის. ამ ინდიელებში უფროსებსა და ბავშვებს შორის სუფევს სრული ჰარმონია რომელიც ესოდენ აკლია ცივილიზებულ საზოგადოებას. ჟ.ლედლოფმა დაასკვნა რომ თუ კი ჩვენ მოვექცევით ბავშვებს ისე როგორც ამას აკეთდებდნენ ჩვენი წინაპრები ათასწლეულების მანძილზე ჩვენი ბავშვები მშვიდები და ბედნიერები იქნებიან.
წიგნი განკუთვნილია ფსიქოლოგებისთვის, აღმზრდელებისთვის, მშობლებისთვის, იმათთვის ვინც ფიქრობს ბავშვთა აღზრდაზე.

თუ კი არსებობს წიგნი რომელიც შეძლებდა მსოფლიოს გადარჩენას,ის თქვენს წინაშეა,თქვა ცნობილმა ფსიქოლოგმა ჯონ ჰოლტმა.

ეს არაა გადაჭარბება. კაცობრიობის ყველაზე საშინელი პრობლემების მთელი მრავალფეროვნება-ომები, კრიმინალი, თვითმკვლელობები, სიღატაკე, შიმშილი, ავადმყოფობები, დეპრესიები, ნარკომანია და ლოთობა,ბუნების დაბინძურება და განადგურება არის თანამედროვე ადამიანის უქეიფობის, თავის ცუდად შეგრძნების შედეგია.

7.06.2012

ვიკტორ აქსიუჩიცი-მასალები დელენინიზაციისთვის-2:

2.
ლენინის უმაგალითოდ ცინიკურ მატყუარობაზე წერდა პროფესორი პუშკარევი: " პოლიტიკა რა თქმა უნდა ისეთი პროფესიაა რომელშიც ძნელია მორალური სიწმინდის შენარჩუნება. მრავალი პოლიტიკოსი იძლეოდა დაპირებებს რომელთაც შემდეგ არ ასრულდებდა ან პირდაპირ ატყუებდა ხალხს. მაგრამ ლენინი როგორც პოლიტიკური ტყუილის დიდოსტატი უმაგალითოა.

მის მიერ 1917 წელს წამოყენებული ყველა ლოზუნგი და ყველა დაპირება შინაგანი და საგარეო პოლიტიკის ძირითად საკითხებზე იყო შეგნებული ტყუილი და ეს სავსებით შეესაბამებოდა მის მორალს//უფრო ამორალობას,მთარგმნელი//. აი ამ ტყუილი ლოზუნგების და დაპირებების რამოდენიმე მაგალითი.

მთავარი ლოზუნგი და ძირითადი მიზანი-" მთელი ძალაუფლება მთელი მშრომელი მოსახლეობის მიერ არჩეულ მუშათა და გლეხთა საბჭოებს". სურვილი-კომუნისტური პარტიის შეუზღუდავი ძალაუფლება//დიქტატურა//.
ლოზუნგი-" მთელი მიწა გლეხებს"-პროგრამა-მიწის ნაციონალიზაცია ანუ სახელმწიფოს ხელში გადაცემა.

1917 წლის ლოზუნგი-" არმია არჩეული მეთაურებით და ჯარისკაცებს უნდა ჰქონდეთ ოფიცრის და გენერლის ყოველი ნაბიჯის შემოწმების უფლება". განხორციელდა კი,პირიქით-უმკაცრესი დისციპლინა წითელ არმიაში,დანიშნულ უფროსებს მიეცათ დაუმორჩილებელი ჯარისკაცების წინააღმდეგ იარაღის ხმარების უფლება.

მასალები დელენინიზაციისთვის:

Виктор АКСЮЧИЦ,
"მრავლის შეცნობა ადამიანს წუხილს უმრავლებს" //ეკლესიასტე//:
ურჩხული და მონსტრი: ნამდვილად უნიკალურია ლენინის როლი 1917 წლის კატასტროფაში და მე-20 საუკუნის შემდეგ გლობალურ კატაკლიზმებში. მის მერ ჩადენილის გრანდიოზულობა ბიძგს აძლევს შთამბეჭდავი მითოლოგიის შექმნას. ისტორიის ყველაზე სისიხლიანი დიქტატურის ავტორს ცოტა ხნის წინაც უძახოდნენ ყველაზე ადამიანურ ადამიანს. მაგრამ ეხლაც არაიშვიათად გაიგებთ ხოლმე რომ ის იყო დიდი ჰუმანისტი და ყველაზე კულტურული,არნახულად კულტურული ადამიანი.

ლენინის ფენომენის სწორად გასაგებად მთავარია გაგება იმისა თუ რა იყო მასში მთავარი. რს იყო ის რაც მის გარდა არ ჰქონია არავის.

ლენინში მთავარია იდეოლოგიური მანიაკურობა,ის იყო შეპყრობილი ნგრევის ჟინით და სურვილით. ის იყო აბსოლუტურად ცინიკური და უპრინციპო არსება. ამიტომ იქცა ის მეოცე საუკუნის პირველ სისხლიან დიქტატორად.

მეოცე საუკუნის ყველა სისხლიანი დიქტატორი ლენინის მოწაფე იყო,მათ მხოლოდ გააგრძელეს ის რაც ლენინმა ისტორიაში პირველმა გაბედა.

მაგრამ ვერც ერთმა მოწაფემ ვერ აჯობა,ვერ გადააჭარბა მასწავლებელს,ვინაიდან ვერავინ ვერ გაიმეორა შემდეგ ლენინის მიერ ჩადენილი ზოგი რამ.

7.05.2012

ფილიპ კონტამინი საღვთო მშვიდობაზე და რაინდულ ეთიკაზე-2:

არლოს დიდი და ეპისკოპოსი.
შუა საუკუნეების მინიატურა 
საფრანგეთის  ეროვნული 
ბიბლიოთეკიდან
მოძრაობას მშვიდობისთვის მის ორ ნაირსახეობაში ჰქონდა სხვადასხვანაირი შედეგი. ის წარმოიშვა დასავლეთის ზოგ სახელმწიფოში ხელისუფლების უნიათობის შედეგად და მან მეფეებს და თავადებს უბიძგა ინიციატივის გამოჩენისკენ:
ლიუდოვიკ მეშვიდემ 1155 წელს ბრძანებით "მშვიდობის დამრღვევების " წინააღმდეგ მოითხოვა "სიავის თარეშის დათრგუნვა და ყაჩაღთა ძალადობის მოთოკვა";

ფრიდრიხ ბარბაროსამ 1158 წელს მშვიდობა გამოაცხადა მთელ იტალიაში; ამავე იდეამ რომის წმინდა ისტორიის მთელ მანძილზე გააჩინა მშვიდობის სხვადასხვა კერები.

ამის შედეგად ომი არ მოისპო,მაგრამ დარჩა ძალაუფლების მფლობელთა ვიწრო წრის საქმედ. მაქს ვებერის თქმით ამ წრის წევრებს ჰქონდათ მონოპოლია ძალადობაზე. სამშვიდობო მოძრაობის ლოღიკური შედეგი იყო წმინდა ლიუდოვიკოს და მისი მემკვიდრეების ზომები კერძო ომების წინააღმდეგ.

ამან გამოიწვია სახალხო მილიციების შექმნა,აშკარა ბიძგი მისცა ხალხის ბრძოლას ფეოდალებთან და ხელი შეუწყო ქალაქების განთავისუფლებას.

მადლობა საქართველოში შეყვარებულ დიდ რუს პოეტ კონსტანტინე ბალმონტს.


გალაკტიონ ტაბიძე, კონსტანტინე
ბალმონტი, ვასილ რუხაძე;
1914 წელს აპრილში კონსტანტინე ბალმონტი ჩამოვიდა საქართველოში. ქუთაისში მას დიდი პატივით დახვდნენ, თვით აკაკიმ მიმართა მისასალმებელი სიტყვით (ქართველებმა კარგად ვიცით მეგობარი რუსების, პატიოსანი ადამიანების დაფასება, მიუხედავად იმისა, რომ სულ სხვას ამბობს დღევანდელი რუსული იმპერიალისტური პროპაგანდა). ბალმონტმა დაიწყო ქართული ენის შესწავლა. უნდა ითქვას, რომ ქართულ ენას მან ალღო აუღო, გაუგო და ძალიან გამომსახველად და ლამაზად მიაჩნდა კიდეც. ამას წერს აღნიშნულ წერილშიც.

ბალმონტის სიტყვებით, 'ვეფხისტყაოსანი' არის სიბრძნისა და პოეზიის უიშვიათესი ნაზავი, სიყვარულისა და მეგობრობის საუკეთესო ჰიმნი... თამარის საქართველო კი აღმოსავლეთისა და დასავლეთის ცივილიზაციების საუკეთესო მიღწევა იმ დროში და სხვა. უნდა ითქვას, რომ კონსტანტინე ბალმონტის ეს წერილი არის საქართველოს ისტორიის კარგი მცოდნის, ობიექტური კაცისა და დიდი პოეტის გულიდან ამოფრქვეული ბრწყინვალე ესე და ისტორიული ნარკვევი.

ერთ-ერთ ლექციაზე რუსთველის შესახებ, მოსკოვში ბალმონტს უთქვამს: 'სიყვარული გრძნობაა, რომლითაც იზომება სიდიადე ნაციის. რაც უფრო დიდია ძალა სიყვარულისა, რომელიც ერმა ჩადო თავის მგოსნის სულში, მით უმეტეს კეთილშობილია, მით უფრო ამაღლებული ხალხი. რიცხვით ქართველები ცოტანი არიან, მაგრამ რუსთველის მოცემით შეიქნენ დიდებულ ერად, მათი გულები არ არის ცარიელი და პატარები, რადგან მათ შეუძლიათ ავსება დიდებული სიყვარულის კივილით' (ტიციან ტაბიძე)

7.04.2012

ფრანგი ისტორიკოსი ფილიპ კონტამინი საღვთო მშვიდობაზე და ზავზე შუა საუკუნეების ევროპაში;მივიწყებული ქრისტიანული ეთიკის ისტორიიდან:


 1932 წელს დაბადებული ფილიპ კონტამინი ეკუთვნის ფრანგ ისტორიკოსთა უფროს თაობას. ისინი აგრძელებენ ფრანგული ისტორიოგრაფიის იმ მიმდინარეობას რომელსაც ზოგჯერ უწოდებენ "ახალ ისტორიულ მეცნიერებას". ამ მიმართულების დუძემდებლები იყვნენ კარგად ცნობილი ისტორიკოსები მარკ ბლოში და ლიუსიან ფევრი,მაგრამ მათი სულისჩამდგმელი იყო ისტორიული სინთეზის სკოლის დამფუძნებელი ანრი ბერრ. მან დაწერა 1911 წელს გამოცემული ფილოსოფიურ-ისტორიული და მეთოდოლოგიური ნაშრომი " სინთეზი ისტორიაში".


ის ამოდიოდა პლურალიზმის  ესე იგი ისტორიული განვითარების ფაქტორთა სიმრავლის პრინციპიდან და უარყოფდა მარქსისტულ მონისტურ შეხედულებას ისტორიაზე რომელის გამოყოფს ერთ გადამწყვეტ ფაქტორს,ეკონომიკას.

ანრი ბერი თვლიდა რომ ისტორიულმა გამოკვლევამ უნდა მოიცვას საზოგადოების ცხოვრების სულ სხვადასხვა მხარე.

მისი ოცნება ყოვლისმომცველ ისტორიულ სინთეზზე განუხორციელებელი დარჩა მისწრაფება ასეთი სინთეზისკენ თუნდაც შეზღუდული მასშტაბით იქცა ახალი მიმართულების ისტორიკოსთა დამახასიათებელ ნიშნად.

7.03.2012

ნაცარქექია,თაჭკუმი და ა.შ.


ლიტერატურული ძიებანი 2007 №28
 კიდევ ერთხელ „ნაცარქექიას“ შესახებ
დალილა ბედიანიძე


„ნაცარქექია“ პოპულარული ქართული ხალხური საყოფაცხოვრებო ზღაპარია. პოპულარულია იგი არა მხოლოდ ქართულ ფოლკლორში, არამედ სხვა ქვეყნების ხალხთა ფოლკლორშიაც. მისი ტიპოლოგიური პარალელები გვხვდება ადიღეურ, თურქულ, უბიხურ, რუსულ, ტაჯიკურ ზღაპრებს შორის. ამ საკითხს ჩვენ მივუძღვენით სპეციალური წერილი „ნაცარქექია“ (ტიპოლოგიური პარალელები)“. (ბედიანიძე 2006: 4) ამჯერად ჩვენი ყურადღება შევაჩერეთ „ნაცარქექიას“ იმ ტიპოლოგიურ პარალელებზე, რომელთაც ცნობილი ქართველი ფოლკლორისტი მ. ჩიქოვანი ასახელებს თავის ნაშრომში „გონების ძალა“. (ჩიქოვანი 1979:9) ეს არის აფხაზური „თაჭკუმი“, ოსური „ნაცარქექია ასაგი“, სომხური „გულადი ნაზარი“, ბალყარულ-ყარაჩაული „როგორ აღმოჩნდა ბიჭი გოლიათებზე გონიერი“, ჩერქეზული „საცოდავი მაწანწალა ერთი დარტყმით ათასზე მეტს კლავს“, გერმანული „გულადი მკერვალი“, ადიღეური „ქაჩალი და გოლიათები“ („Куйжий и великаны“) და კიდევ ჩეჩნური ვარიანტი, რომლის შესწავლსაც მომავლისათვის ვაპირებთ.

ცოტა რამ ქურთულ და არამარტოქურთულ პრობლემებზე:

Jul 2, 2012
რა ხდება მეზობლად-დაშლილ-დაქუცმაცებული ხალხის, ქურთების ისტორიიდან და პრობლემებიდან:
http://www.institutkurde.org/images/cartes_and_maps/ckur100.gif
Добавьте подпись
ერთი ხალხი, მრავალი ენა და რელიგია: თურქეთში ცხოვრობს 15ოდე მილიონი ქურთი,ანუ ეს ხალხი შეადგენს თურქეთის მოსახლეობის 20 პროცენტს. 3 მილიონამდე ქურთი ცხოვრობს სტამბულში,უდიდეს "ქურთულ ქალაქში". ქურთების დამკვიდრება ქვეყნის დასავლურ აგლომერაციებში არის 1980-1990-ანი წლების ემიგრაციის შედეგი. თურქეთის ქურთთა უმეტესობა კი ისევ ცხოვრებს ანატოლიის აღმოსავლეთ და სამხრეთ-აღმოსავლეთ პროვინციებში, ირანის, ერაყის და სირიის საზღვრებთან.
თურქეთის ქურთები ლაპარაკობენ ძირითადად ქურთულ მთავარ ლინგვისტურ ანსამბლ კურმანჯიზე და წერენ ლათინური ანბანით.
ანკარა ქურთებს არ აღიარებს უმცირესობად და მათ არა აქვთ არავითარი ავტონომია. პარტია მშვიდობისა და დემოკრატიისთვის არის იატაკქვეშა შეიარაღებული მოძრაობის პოლიტიკური ვიტრინა. მას თურქეთის პარლამენტში ჰყავს 35 დეპუტატი და ქურთულ ზონებში მისია დიდი მუნიციპალიტეტების უმეტესობა.

ამხანაგ და არაამხანაგ დევებთან მებრძოლებისთვის


კოპალა და იახსარი – დევების მებრძოლნი
26/05/2012
ფშავლებს დევები ბოროტმომქმედებად ჰყავთ წარმოდგენილი და არა კეთილ სულად, როგორც ინდოელებს. ფშავლის წარმოდგენით დევი არის ახოვანი, ტანი ხშირის ბალნით აქვს შემოსილი, დევი დღე იმალება და ღამე გამოდის სანადიროდ. დევს ისე არაფრის ეშინია, როგორც მახვილისა და ცეცხლისა. დევი კაცს ჰგავს სახით, მაგრამ მისი სახე უმსგავსია, წელს ზევით ღორივით ჯაგარი ასხია. დევებს წინათ უნავარდნიათ ხალხზე: უჟლეტიათ ხალხი, უჭამიათ; წყალიც კი არ უსმევიათ არა სულიერისთვის; ქვეყანა შეწუხებული, შეძრწუნებული ყოფილა იმათგან. მაგრამ ჩნდებიან ხატები და ისინი უტეხენ დევებს ბრძოლას. ცხოველი ხატები, რომელთაც გაჟლიტეს დევები, არიან კოპალა და იახსარი. ფშაველი დღესაც უჩვენებს ადგილს, სადა და სად გადაუხდიათ ამ გმირებს დევებთან ბრძოლა. დევები, ფშავლის წარმოდგენით, დღესაც არიან, მაგრამ იმალებიან და უცდიან დროს, რომ ხატების ვედრება გადავარდეს; ისინი მონატრულნი არიან, ხალხმა აღარ იწამოს და უარჰყოს ხატები. ეს თუ მოხდა, მაშინ ისევ გამოვლენ დევები საფრებიდამ და დაიწყებენ ნარდიშობას.კოპალა სახელიანია იახსარზე. ფშაველი დედაკაცი, როცა იწყევლება, კოპალას და მის ლახტს ახსენებს: „შე გმირის კოპალაის ლახტნაკრავო“. „დაგლახტოს გმირმა კოპალამა, აგრიანე!“ – ეუბნება იგი თავის მოპირდაპირეს. კოპალა, ფშაურის

7.02.2012

რა ხალხი იყო მაშინ როცა ქართველები საქართველოში ქართულ ენას ჩუმად და იატაკქვეშ სწავლობდნენ:

Genia.Ge - ტიციან ტაბიძის მოსაზრება ''ცისფერ ყანწელთა'' შესახებ.
ყველა მეგობარს,რომელიც შემდეგში "ცისფერ ყანწების" ჯგუფში შევიდა,ჯერ კიდევ გიმნაზიაში ვიცნობდი.მოზარდები ვიყავით და უკვე ვოცნებობდით ახალი სიტყვა გვეთქვა ქართულ პოეზიაში.ქუთაისის გიმნაზიაში,ისევე,როგორც ყველგან,რუსეთის ყოფილ იმპერიაში,მკაცრი რეჟიმი სუფევდა.ბევრი იყო ჩვენთან "პერედონოველები",მაგრამ იყვნენ მასწავლებლები,რომელთა მადლიერიც მთელი სიცოცხლის მანძილზე დავრჩი.მაშინ ქართული ენა იდევნებოდა და კვირაში მხოლოდ ერთი გაკვეთილი გვქონდა,მაგრამ ჩვენთან ამ დროს ფართოდ გავრცელებულ იატაკქვეშა ლიტერატურულ წრეებში წარმატებით მიმდინარეობდა მშობლიური ენის სწავლება.

: შარლ ბოდლერის ბრძოლა ჰაშიშთან:

ისევ ევროპელი ექიმის უფასო რჩევები ევროპელ მშობლებს.

Добавьте подпись
ბოდლერი ასკვნის:"...აღმგზნები შხამები მე წარმომიდგება არა მარტო ბნელეთის ხელში არსებულ ერთ-ერთ ყველაზე საშინელ საშუალებად რომლითაც ის ქირაობს და იმონებს სინანულის აღმძვრელ კაცობრიობას არამედ თვითონ ბნელეთის სულის ერთ-ერთ ყველაზე სრულყოფილ გარდასახვად."
Бодлер заключает: «...Возбуждающие яды представляются мне не только одним из самых ужасных и наиболее верных средств, которыми располагает дух тьмы, чтобы вербовать и порабощать достойный сожаления род человеческий, но и одним из самых совершенных его перевоплощений»

სახლში ბავშვებთან ლაპარაკის დაწყება შეიძლება ძალიან ადრე. ისინი შეიძლება ძალიან პატარები იყვნენ მათთვის ნარკოტიკის შესათავაზებლად მაგრამ მათ ექნებათ გაგონილი საუბარი ნარკოტიკზე.
 
 უფროსების სიტყვა ძალიან მნიშვნელოვანია. ბავშვების ასაკის შესაფერისი ენით უკვე შეგიძლიათ უთხრათ მათ თუ რა ცუდად გრძნობენ თავს ის ახალგაზრდები რომლებიც ფიქრობენ თავისი პრობლემების გადაჭრას ნარკოტიკის მეშვეობით. შეგიძლიათ აუხსნათ თუ რა საშიშია მიჩვევა და გაახსენოთ რომ ნარკოტიკის მოხმარება ისჯება კანონით. უსმინეთ იმას რასაც გეუბნებიან ბავშვები ნარკოტიკების მათ თუ სხვის მიერ მიღების შესახებ, მათ მიერ დასმულ კითხვებს. რაც უფრო მეტი გეცოდინებათ მით უფრო მეტის გაკეთების შესაძლებლობა გექნებათ,მით უფრო იოლად გააგებინებთ ბავშვს კანაბისის მოხმარებასთან დაკავშირებულ საშიშროებებს.

7.01.2012

ლეო ქიაჩელი,რევაზ გაბაშვილი,არჩილ ჯორჯაძე და სხვ...

ლიტერატურული ძიებანი 2002 №24
XX საუკუნის ქართული ლიტერატურა

ლეო ქიაჩელი
ლეო ქიაჩელი (სულის ბიოგრაფიისათვის მხატვრულ სამყაროში)    ქართული საბავშვო პოეზია (1880-1920 წ.წ.)   60-იანი წლების კრიტიკა და პუბლიცისტიკა    მარგინალობის ასპექტები გურამ რჩეულიშვილის „ბათარეკა ჭინჭარაულის“ მიხედვით    თანამედროვე ქართული დრამატურგია   ეროვნული გმირის იდეა პოლიკარპე კაკაბაძის „ვახტანგ გორგასალსა“ და „კახაბერის ხმალში“
ლეო ქიაჩელი (სულის ბიოგრაფიისათვის მხატვრულ სამყაროში)

ლელა წიქარიშვილი

(წერილი პირველი)
ბ-ნი რევაზ თვარაძე წიგნში ,,გალაკტიონი“ (სერიიდან ,,გამოჩენილ ადამიანთა ცხოვრება,“50) აღნიშნავს: ,,თუ გვსურს გალაკტიონ ტაბიძის პიროვნებას მის მთლიანობაში მივწვდეთ, ბიოგრაფიული ფაქტები და თვითმხილველთა მოგონებები არ უნდა ვიკმაროთ, საამისოდ მთელი მისი შემოქმედება უნდა გავითვალისწინოთ. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ არა მხოლოდ ფაქტებისა და მოვლენების ფონზე განვიხილოთ მისი ლექსები, არამედ სწორედ მისი ლექსებიდანაც გამოვხედოთ ფაქტებსა და მოვლენებს, გარემოს, ესე იგი მათს შემქმნელსვე დავესესხოთ მზერას და, თუ შეიძლება ასე ითქვას, სულის ბიოგრაფიაც მოვინიშნოთ“ (11, 9; ხაზგასმა ყველგან ჩემია ლ. წ.).

მითიური სან ფრანცისკო და ა.შ.:

სან ფრანცისკოს ოქროს
კარიბჭე, Golden Gate
მითიური სან ფრანცისკო:
ჰიპების ფანტაზიის თავშესაფარ და სამოთხის დარ სან ფრანცისკოსთან შეხვედრის შედეგად შექმნილმა სინთეზმა თითქოს გააცოცხლა კაცობრიობის ერთ-ერთი უძველესი ოცნება.
სან ფრანცისკო არის სამყაროსათვის მისი ჯადოსნური ხასიათის დაბრუნებისთვის შესაბამისი ერთ-ერთი ადგილი იმიტომ რომ  გრძნობები იმთავითვე  აღიქვამენ შინაგანი,ბუნებრივი, სოციალური და კულტურული გეოგრაფიის იდუმალ შესატყვისობას.

კალიფორნიის «ოქროს შტატი» («golden state ) და კიდევ უფრო სან ფრანცისკო თითქოს შეიცავენ ამ ინდივიდუალური და კოლექტიური განცდა-გამოცდილებისთვის აუცილებელ ყველა დამახასიათებელ ნიშანს.

მაგიური თავშესაფარი:
სან ფრანცისკოს ბუნებრივი გარემო თითქოს შეიცავს ტელურიულ, მიწის ძალებს. წმინდა ადგილებისთვის დამახასიათებელი ნიშნების ერთობლიობას.

ნარკოტიკებს არა-1,უფასო საწყისი რჩევები ევროპელ მშობლებს:


ბოლშევიკური ჯილდო
საბჭოთა რუსეთში
კანაფის მომყვანს.
 
ნარკოტიკებს არა
Бодлер заключает: «...Возбуждающие яды представляются мне не только одним из самых ужасных и наиболее верных средств, которыми располагает дух тьмы, чтобы вербовать и порабощать достойный сожаления род человеческий, но и одним из самых совершенных его перевоплощений».
Les armes de la commune de Chennevières-lès-Louvres, dans le Val-d'Oise, comportent une tige de chanvre feuillée d'or.

ევროპაში უფასოდ გავრცელებული ბროშურებიდან: "კანაბისი//კანაფი,მარიხუანა//, მშობლებისთვის ახსნილი საფრთხეები":
"ეხლა ეს მეტისმეტად არ მაწუხებს. ჩემს ბიჭს ეხლა თავში უფრო მუსიკა და ძმაბიჭები ყავს. ის მხოლოდ 13 წლისაა. ჩემის აზრით ეს 16 წლისთვის იწყება. "

კანაბისის გასინჯვას იწყებენ ახალგაზრდა მოზარდები. სინჯავენ საშუალოდ 15 წლისები. 17 წლისებიდან ათი ახალგაზრდიდან ოთხი აცხადებს რომ მათ ცხოვრებაში ერთხელ მაინც მოუწევიათ კანაბისი. ესაა ყველაზე ადრე გასინჯული უკანონო პროდუქტი.

არქივი, დაშნაკები, ლიბანი, აფხაზეთი და ა.შ:


პოლიტიკური სამყარო სულ მცირე ისეთივე რთულია როგორც სიმღერის სამყარო და კიდევ უფრო სასტიკი და დაუნდობელი, კიდევ უფრო ცინიკური.
საბჭოთა სოციალისტური რესპუბლიკების კავშირის შინაგან საქმეთა სახალხო კომისარიატის //ნკვდს// მოხსენება//ფრაგმენტი, დანარჩენი რუსულადაა//.
№ 828/ბ აფხაზეთის ავტონომიური საბჭოთა სოციალისტური რესპუბლიკის ოჩამჩირის რაიონში გერმანელი დივერსანტი პარაშუტისტების დაკავების შესახებ. 1942 წლის 10 მაისი

.აფხაზეთის სსრ ნკვდს შეტყობინებით 1942 წლის 8 მაისს დილის 5 საათისთვის ოჩამჩირის რაიონის მოქვის სოფლსაბჭოს ახლოს გერმანული თვითმფრინავიდან დიდი სიმაღლიდან გადმოყარეს 4 გერმანელი მზვერავი დივერსანტი.

დაშვებიდან ცოტა ხნის შემდეგ მომსპობი ბატალიონია მებრძოლებმა კოლმეურნეებთან ერთად დაიჭირეს 2 მზვერავი-კ.კ.ადრიანი//ნიკოლაევის ოლქის აღმასკომის თავმჯდომარის ყოფ.მძღოლი// და სო. კოჩკონიანი სოფელი ოტარა-არმიანსკაიადან. მათ ჰქონდათ გამართული რადიოსადგური,ასაფეთქებელი მოწყობილობები,იარაღი და კავკასიის გერმანული რუკა.